Як українець створив Uber для приватної авіації

Два тижні тому стартап на замовлення приватних літаків JetMe запустив функцію Name Your Price – людина сама може назвати ціну, яку готова заплатити за переліт. Усього за кілька днів було зроблено 11 замовлень – чудовий результат для ринку приватної авіації. Forbes дізнався історію Дмитра Романюхи, який створює «Uber для літаків» у США з прицілом на глобальний ринок.

JEtme.aero

Після боксерського поєдинку Мейвезер – Пакьяо мережу облетіла фотографія з аеропорту Лас-Вегаса, який був заставлений кількома десятками приватних літаків. «Це головна причина, через яку ми взялися будувати стартап у США, – розповідає Дмитро Романюха, CEO JetMe. – На сьогодні близько 49% від світового трафіку джетів відбувається саме на території Америки». Більшість замовлень за час існування стартапу було зроблено якраз на території США, що підтверджує слова Дмитра.

JetMe побудований на бажанні пасажирів вибирати зручний переліт, а оператора – отримувати додатковий прибуток. Часто літак «везе» пасажирів лише в одну сторону, повертаючись назад порожнім. Для компаній це призводить до витрат, позбутися яких допомагає JetMe. Коли джет повертається на місце базування порожнім, сервіс пропонує взяти на борт свого клієнта за вказану ним суму. Оператору це вигідно, тому що витрати на повернення вдається покрити за рахунок нового пасажира.

«Ми знаємо приклади, коли рейс із Сан-Франциско в Лас-Вегас замість $5000 здійснювали за $1000 – бо з Вегаса в Сан-Франциско вже були готові летіти інші пасажири. У цьому випадку оператор вирішив піти на зниження ціни в одному напрямку, щоб не летіти туди безкоштовно й отримати екстра-виручку. Таким чином покриваються операційні витрати на паркінг, гонорар пілота, пальне», – розповідає CEO проекту.

У нас специфічна аудиторія, якій ми пропонуємо не економити, а отримувати кращу пропозицію за ті ж гроші. Наприклад, рейс Сан-Франциско – Лос-Анджелес на приватному джеті обійдеться в $4500. Якщо летить компанія з шести осіб, це по $750 на одного. Дешевше, ніж у бізнес-класі. При цьому значно швидше і набагато зручніше

Створення стартапу почалося в 2013 році, коли команда проекту побачила перед собою чітку проблему: не існує можливості формувати переліт під себе. «Часом доводилося прилітати в місто на день раніше і розташовуватися готелі, а на наступний день іти на ранкову зустріч, бо немає відповідного рейсу, – ділиться спогадами Романюха. – Вирішенням проблеми могла стати приватна авіація, але замовити літак також виявилося проблемою». Після невеликого заглиблення в тему виявилося, що приватна авіація живе за правилами 50-річної давнини. Про все потрібно домовлятися з брокером, витрачати час на листування поштою і платити величезні комісійні. Там, де комісія була меншою, вимагали членський внесок. Романюха побачив у цій ситуації можливість для створення якісно нового продукту.

За півроку була створена перша версія JetMe, яка давала змогу оперативно знайти приватний літак між Москвою і Санкт-Петербургом. Упродовж кількох місяців модель пройшла тестування в Росії, після чого стартап перевезли в США, додали десяток операторів із сотнею бортів і запустили додаток для iOS. C осені почалися активні продажі польотів, JetMe вдавалося продавати по кілька рейсів на місяць.

1431419423 Дмитро Романюха Фото: facebook.com/dmitry.romanyukha

Гроші на розвиток стартапу дав російський венчурний фонд Imperius Group – найактивніший фонд в Україні за підсумками 2013 і 2014 років. На розвиток проекту було виділено $400 000. «Вже тоді стало зрозуміло, що ідея принесе плоди. У команді була людина з галузі, експертиза була досить сильною», – розповів партнер фонду Павло Альошин. – Ми також підтримали перехід стартапу на ринок США. У Росії всі операції з приватних перельотів проходять мало не на папері, і нема звідки отримати наявність перельотів у реальному часі, що для проекту критично».

Монетизація стартапу йде через комісію, яку JetMe знімає з кожної транзакції. За словами Романюхи, в середньому це близько 10%, хоча часом відсоток може змінюватися. На даний момент проект не відбив вкладення інвесторів, але повинен вийти на самоокупність до кінця року. Досягти цього планується за рахунок співпраці з готелями та консьєрж-сервісами по всьому світу. На даний момент розробляються спеціальні пропозиції в колаборації з декількома мережевими готелями класу «люкс» і компаніями з Кремнієвої долини, які працюють у сфері обслуговування.

1431503686_big

«У нас специфічна аудиторія, якій ми пропонуємо не економити, а отримувати кращу пропозицію за ті ж гроші. Наприклад, рейс Сан-Франциско – Лос-Анджелес на приватному джеті обійдеться в $4500. Якщо летить компанія з шести осіб, це по $750 на одного. Дешевше, ніж у бізнес-класі. При цьому значно швидше і набагато зручніше», – розповідає Дмитро Романюха. Відмінна риса JetMe – відсутність прихованих комісій та платежів. Якщо літак підібрати не вдалося, платити нічого не потрібно. Стартап бере свою частку з транзакції тільки після підтвердження бронювання борту.

Команда розробників стартапу з 8 осіб поки знаходиться в Києві, тоді як сам Романюха домовляється з партнерами по всьому світу. Ще 6 осіб працюють на парт-тайм у США та інших країнах. Різниця в часових поясах, за словами CEO проекту, працювати не заважає. Навіть навпаки, адже поки в США ніч, команда розробників може виправити баг або доопрацювати нову функцію. Ще один бонус – відсутність «шефа над головою»: «Команді спокійніше працювати, коли я бачу результат і не втручаюся в проміжний процес, – з посмішкою додає Романюха. – До того ж, завдяки різниці в 10 годин я погоджую і обговорюю план роботи з командою ще до початку фактичного робочого тижня в Каліфорнії».

0 1255